Thursday, November 19, 2009

Mari Nonton Video Ini! Yukkkkk!!!!

video

Tahniah!!!!!

Abdul Had
Quratuaini
Nur Farha
Nurul Azriana

Mereka berjaya meraih 5A untuk matapelajaran BM Pemahaman, BM Penulisan, Bahasa Inggeris, Matematik dan Sains. Tahniahhhhhhhh!!!!

Hari Keluarga 2009 Bahagian 2

Yang warna pink tu anak Sir ye...
Omboi...Soalan... Mungkin dalam air minuman saya...
Ele le le... Malu lak orang Pahang tu... Nunduk je ye
Dah tak sabo nak bersenam

Steady yong... Bio keluo peloh ye baru hande

Keputusan UPSR

Keputusan UPSR akan keluar pada pukul 10 pagi. Diharap semua murid-murid bersedia dan mendapat keputusan yang cemerlang.

Tuesday, November 17, 2009

Hari Keluarga 2009

Hari ini kita berkumpul... Nak main tijak belon... kwang kwang
Kamilah barisan penganjur... Kenai tak...
Keluarga mengambil tempat
Hulo kan le sirih pinang tu... sedap jugak bawak mase bersembang ni
Cikgu J: Kome ni lambat beno, aku dah lapo ni...
Ustaz F: Sabo... Kite makan lepas senam ye...

Monday, November 16, 2009

Jamuan Kelas

Guru-guru sedang bersiap sedia untuk menghadapi makanan
Ngange yop jangan tak ngange!!!
Aikkkk... Abang Syah pun ade la... Tengok ape tu Abang Syah?
Guru Besar sedang menyampaikan sepatah dua kata sambil hero dua orang khusyuk mendengar
Kanak-kanak ribena riang ria nak makannnn!!!

Thursday, November 12, 2009

Harshness of red marks has students seeing purple

When it comes to correcting papers and grading tests, purple is emerging as the new red.

"If you see a whole paper of red, it looks pretty frightening," said Sharon Carlson, a health and physical education teacher at John F. Kennedy Middle School in Northampton. "Purple stands out, but it doesn't look as scary as red."

That's the cue pen makers and office supply superstores say they have gotten from teachers as the $15 billion back-to-school retail season kicks off. They say focus groups and conversations with teachers have led them to conclude that a growing number of the nation's educators are switching to purple, a color they perceive as "friendlier" than red.

As a result, Paper Mate introduced purple to its assortment of blue, red, and green X-Tend pens and increased distribution of existing purple pens this school year. Barry Calpino, Paper Mate's vice president and general manager, estimated that the Bellwood, Ill., company boosted production of purple pens by at least 10 percent. He said purple will now be a standard color in all its new product lines.

Office superstores such as Staples and OfficeMax also are making a splash with purple pens, stocking more of them, adding purple to multicolor packs, and selling all-purple packs. By comparison, Staples did not stock any exclusively purple pen packs last year and it hardly had any purple pens in its stores two years ago, said Robert George, the Framingham chain's senior vice president of general merchandise. Now, he said, sales of purple pens are growing at a faster clip than pen sales overall.

A mix of red and blue, the color purple embodies red's sense of authority but also blue's association with serenity, making it a less negative and more constructive color for correcting student papers, color psychologists said. Purple calls attention to itself without being too aggressive. And because the color is linked to creativity and royalty, it is also more encouraging to students.

"The concept of purple as a replacement for red is a pretty good idea," said Leatrice Eiseman, director of the Pantone Color Institute in Carlstadt, N.J., and author of five books on color. "You soften the blow of red. Red is a bit over-the-top in its aggression."

For office supply stores, color and fashion trends spell opportunity and risk. The trends allow them to freshen up staid old categories such as pens and markers, fueling sales. But getting a trend wrong -- betting on purple pens when teachers and students are buying green, for example -- can cost them sales during a critical retail period.

Red's legacy as the color used in correcting papers and marking mistakes goes back to the 1700s, the era of the quill pen. In those days, red ink was used by clerks and accountants to correct ledgers. From there, it found its way into teachers' hands.

But two or three decades ago, an anti-red sentiment began surfacing among teachers. Since then, no one color had emerged as red's replacement.

Is purple here to stay?

"I do not use red," said Robin Slipakoff, who teaches second and third grades at Mirror Lake Elementary School in Plantation, Fla. "Red has a negative connotation, and we want to promote self-confidence. I like purple. I use purple a lot."

Sheila Hanley, who teaches reading and writing to first- and second-graders at John F. Kennedy Elementary School in Randolph, said: "Red is definitely a no-no. But I don't know if purple is in."

Hanley said a growing contingent of her colleagues is using purple. They prefer it to green and yellow because it provides more contrast to the black or blue ink students are asked to write in. And they prefer it to orange, which they think is too similar to red.

But aside from avoiding red, Hanley said she is not sure color matters much. At times, she uses sticky notes rather than writing on a child's paper. What's important, she said, is to focus on how an assignment can be improved rather than on what is wrong with it, she said.

Ruslan Nedoruban, who is entering seventh grade at his Belmont school, said red markings on his papers make him feel "uncomfortable."

His mother, Victoria Nedoruban, who is taking classes to improve her English, said she thinks papers should be corrected in red.

"I hate red," she said. "But because I hate it, I want to work harder to make sure there isn't any red on my papers."

Red has other defenders. California high-school teacher Carol Jago, who has been working with students for more than 30 years, said she has no plans to stop using red. She said her students do not seem psychologically scarred by how she wields her pen. And if her students are mixing up "their," "there," and "they're," she wants to shock them into fixing the mistake.

"We need to be honest and forthright with students," Jago said. "Red is honest, direct, and to the point. I'm sending the message, 'I care about you enough to care how you present yourself to the outside world.' "

(copyright Naomi Aoki)

Teachers starting to shun red pens

Color may lower kids' confidence

STAFF WRITER

October 4, 2004


EDUARDO CONTRERAS / Union-Tribune
Pacific Rim Elementary teacher Melanie Irvine doesn't use red pens to mark her third-graders' work. "Purple is a more approachable color," she said.
When term papers get graded this school year, many students who turn in sloppy work won't be seeing red.

An increasingly popular grading theory insists red ink is stressful and demoralizes students, while purple, the preferred color, has a more calming effect.

"I never use red to grade papers because it stands out like, 'Oh, here's what you did wrong.' " said Melanie Irvine, a third-grade teacher at Pacific Rim Elementary in Carlsbad. "Purple is a more approachable color."

Irvine said that in elementary schools, it's unnecessary to point out every error. Instead, a teacher should find a more delicate way to help a child learn.

The writing-instrument industry is a lucrative one, netting more than $4.5 billion in U.S. consumer spending a year, and the nation's major suppliers of pens have discovered many teachers like Irvine.

Paper Mate stepped up production of purple pens by 10 percent this year in response to focus groups that alerted the company to the many teachers switching to purple.

"This is a kinder, more gentler education system," Paper Mate spokesman Michael Finn said. "And the connotation of red is that it is not as constructive as purple."

Two years ago, almost no purple pens were stocked on the shelves of Staples stores. After teachers began demanding the color, however, the national office-supply company obliged. Staples went from adding purple pens to multipacks last year to now manufacturing packages of solely purple pens.

"Teachers are a great customer for us, and we need to supply them what they need," said Staples spokeswoman Sharyn Frankel. "If they come to us and say, 'We need purple,' we get them purple." Although some educators are sticking to red for grading, the trend seems to be toward a less-judgmental shade.

"We try to be as gentle as we can and not slice children's thoughts to pieces with a red pen," said Laurie Francis, principal of Del Mar Hills Academy. "The red mark is associated with 'This is wrong,' and as you're trying to guide students in the revision process, it doesn't mean this is wrong. It's just here's what you can do better."

Teachers traditionally wielded a red pen because it stood out on paper, and they had to use a different color than black or blue, the shade typically used by students.

The idea that red induces stress, especially in younger children, has been around for years, said Lawrence Jones, a psychology teacher and former graphic-design instructor at The Art Institute of California San Diego.

"You associate red with blood, stop and danger," he said. "Teachers, realizing the immense problems they face with kids in education, find avoiding red helps them avoid one more negative in a child's life."

Daniel Ochoa, a color theory teacher at the institute, said purple is associated with spirituality, royalty and elegance. Green is also soothing, he said, because it is the color of the forest and symbolic of refreshment.

Lisa Parker, principal of Chula Vista Hills Elementary, said she has no policy on pen color, but definitely has a preference.

"We never say to teachers, 'No red,' but to get a paper back with red marks all over it is not necessarily the best way to get kids to be comfortable with their writing," she said.

Yet tradition is hard to break.

Gloria Ciriza, a fifth-grade teacher at Pomerado Elementary in Poway, corrected papers in red when she began teaching 11 years ago because it was familiar to her. Now, she doesn't necessarily favor purple, but she prefers a softer color.

"If it's in red, they want to put it in their desks real quickly so nobody else can see," she said. "If it's in another color, they're a little more comfortable."

Not all educators, however, are surrendering their apple-red pens.

Some argue that American culture is one of extremes. They say the same students who receive color-sensitive grades leave school and play gory video games. And some attribute the dwindling number of red pens in the classroom to self-esteem sensitivity run amok. Skeptics discount fears of the shade and wonder whether all the attention to the color of a grade has any substantive effect.

Sheldon Brown, a visual arts professor at the University of California San Diego and director of the school's Center for Research in Computing and the Arts, said the negative reaction to grading in red is culturally embedded – a reaction more ingrained in the teachers than the students.

"Teachers may start out using purple, a color that they seem to think has less negative connotations, but in time, after kids have gone through 12 years of purple check marks, they're going to think purple is an awful color," Brown said.

Many educators say the choice of pen color is only the tip of making the grading experience a positive one for kids. Some argue that the science of grading is so much more than a check mark on a piece of paper.

Lorri Santamaria, who instructs aspiring teachers at California State University San Marcos, said callous grading can cause kids to loathe school, and she cautions her students against correcting tests in red.

Stephen Ahle, the principal at Pacific Rim Elementary, said grading is much more sophisticated than it used to be. Every aspect of grading – from the language used to the teacher's tone and the color of ink used to make corrections – leaves a psychological imprint on students, he said. "I tell teachers to use more neutral colors – blues and greens, and lavender because it's a calming color," he said. "And, of course, kids also like purple because it's the color of Barney."

Perlawanan Bola Tampar





Berkumpul di SJKC Simpang Tiga





Berkumpul sebelum mengadakan perlawanan bola tampar.

Akule Pemboncen Heli Debidson...


Pembonceng ini ditemui menghala ke Simpang Tiga.... Awas... Dia membawa 0.00000002km/j.

Aktiviti Berbasikal 2009

Perwira... impian dara... Pergilah perwiraku... Bawa pulang kemenangan SKSTD...
Bersolat di masjid sebelum bergerak ke SJKC Simpang Tiga
Woi... Cepat le kome, lori sepuluh tan udah nunggu nak jalan nu
Bergerak meninggalkan perkarangan masjid
Bertolak dari sekolah melalui tebuk

Tuesday, November 10, 2009

Pencarian Bakat Kokurikulum 2010





Minggu ini pencarian bakat untuk tahun hadapan dimulakan. Dikendalikan oleh Cikgu Khairuddin dan Cikgu Mazlan dalam bolasepak, bola baling, sepak takraw, catur dan bola tampar.

Friday, November 6, 2009

Kelate Versus Nogoghi

VS

Kawe nok kecek metar... Kelate bulih bahe Nogori kalu demo gi Bukek Jale nu rama rama. Gomo Kelate gomo deh...

Thursday, November 5, 2009

Alumni SKSTD

http://www.malaysiansalumni.com/grp.php?action=group&ID=5479

Wednesday, November 4, 2009

Siri Kenderaan Terkenal: Jeep



Kenderaan ini yang digelar Willys merupakan kenderaan tentera Amerika Syarikat ketika Perang Dunia Kedua. Ia dibina antara tahun 1941 hingga 1945. Kini Willys telah diubah kepada CJ yang menjadi antara simbol Amerika.

Kereta untuk dijual....



Nak beli??? Jenama Cadillac Eldorado model 1959. Memang antik habis. Kalau nak boleh telefon 1-800-88-LELONG-90... Hehe... Gurau je...

Inspirasi.... Dato' Jean Todt...


Kereta kepunyaan Dato' Jean Todt... Kereta ini adalah dari jenama Maybach model Exelero... Beliau merupakan bekas pengurus team F1 Ferarri. Berharga lebih RM5 juta sebuah dan hanya boleh dijemput untuk beli... Tak seperti kereta lain yang kita boleh pesan atau tengok di showroom...

Tuesday, November 3, 2009

Orang Ramai Dinasihat Hindari Air Terjun Batu Berangkai

KAMPAR, 2 Nov (Bernama) -- Polis meminta kerjasama orang ramai agar menghindari kawasan perkelahan di Air Terjun Batu Berangkai di sini semasa musim hujan bagi mengelakkan kejadian tidak diingini.

Ketua Polis Daerah Kampar Supt Abdul Aziz Salleh berkata langkah berjaga-jaga itu adalah sementara sehingga keadaan cuaca yang kini kerap hujan menjadi bertambah baik.

Nasihat itu dikeluarkan selepas tiga penuntut Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR) mati lemas setelah dihanyutkan arus deras ketika mandi di air terjun itu petang Ahad.

"Kawasan yang mulanya tenang dan nampak selamat itu boleh berubah dengan tiba-tiba apabila hujan yang lebat boleh menyebabkan air deras turun dari kawasan atas air terjun," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Rumah Mayat Hospital Kampar di sini pada Isnin.

Beliau berkata kejadian pada pukul 5.30 petang semalam itu berpunca daripada 'kepala air' yang tiba-tiba turun akibat hujan sebelum itu.

Tiga penuntut yang lemas dalam kejadian itu ialah dua penuntut lelaki iaitu James Wan Kai Khor, 20 dan Yew Ghim Chnieh, 20, serta seorang penuntut wanita iaitu Yew Shy Gin, 21.

Abdul Aziz berkata mayat James ditemui tersangkut di celah pokok kira-kira 300 meter dari tempat kejadian pada pukul 10.20 malam, manakala mayat penuntut wanita itu ditemui pada pukul 11.10 malam, tidak jauh daripada tempat mayat rakannya ditemui.

Mayat Yew Ghim Chnieh, pula ditemui oleh penduduk kampung yang turut membantu operasi mencari dan penyelamat itu pada pukul 12.10 tengah malam kira-kira 500 meter dari tempat kejadian, katanya.

Sementara itu, mayat ketiga-tiga penuntut itu dituntut keluarga masing-masing tengah hari ini selepas selesai proses bedah siasat.

Mayat James, yang merupakan anak tunggal dituntut oleh bapanya Khor Ewe Kok, 51.

Khor berkata kali terakhir beliau menemui mendiang ialah dua minggu lepas ketika anaknya pulang bercuti ke Pulau Pinang.

"Ketika itu dia sangat ceria. Dia juga seorang yang aktif dan sukakan cabaran," katanya yang menganggap kejadian itu sebagai takdir dan menerimanya dengan tenang.

Kakak Yew Shy Gin yang enggan disiarkan namanya pula berkata adiknya itu adalah anak bongsu daripada tiga beradik dan merupakan seorang yang aktif dalam sukan bola keranjang.

Bapa saudara Yew Ghim Chnieh yang juga enggan dikenali berkata anak suadaranya itu adalah anak sulung daripada tiga beradik.

Kejadian semalam berlaku seminggu selepas tiga murid perempuan lemas di Sungai Kampar di sini. Dalam kejadian Isnin lepas, 19 murid lain terselamat apabila jambatan gantung di Sekolah Kebangsaan Kuala Dipang runtuh.

Tiga penuntut UTAR lemas di Air Terjun Batu Berangkai

KAMPAR: Tiga penuntut Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR) dua lelaki dan seorang wanita ditemui mati lemas selepas dihanyutkan arus deras ketika berkelah di Air Terjun Batu Berangkai di sini, semalam.

Mayat dua penuntut lelaki itu masing-masing ditemui pada pukul 10.20 malam dan 12 tengah malam semalam, manakala mayat penuntut wanita ditemui pada pukul 11.10 malam.

Mayat pertama ditemui tersangkut di celah pokok kirakira 300 meter dari tempat kejadian dan dua lagi mayat dijumpai tidak jauh dari tempat mayat pertama ditemui.

Tiga penuntut UTAR itu, Yew Ghim Chnieh, 20, James Wan Kai Khor, 20, dan penuntut wanita berkenaan, Yew Shy Gin, 21, dilapor hilang selepas dihanyutkan arus deras ketika mandi di air terjun itu pada kira-kira pukul 5.30 petang.

Seorang lagi rakan mereka, penuntut lelaki, terselamat, kata Ketua Polis Daerah Kampar Supt Abdul Aziz Salleh.

Beliau berkata kedua-dua penuntut lelaki itu berasal dari Pulau Pinang manakala penuntut wanita dari Sungai Petani, Kedah.

Abdul Aziz berkata operasi mencari dan menyelamat dijalankan sebaik polis menerima maklumat mengenai kejadian itu. Usaha mencari dan menyelamat yang turut dibantu penduduk kampung itu agak sukar berikutan arus sungai yang deras serta keadaan gelap.

Seorang saksi, Syed Sarudin Syed Shamsuddin, 41, berkata kejadian berlaku sejurus selepas hujan lebat di kawasan perkelahan itu pada kira-kira 5 petang.

"Saya bersama tiga anak saya naik berteduh di sebuah pondok di tebing sungai apabila hujan turun manakala mereka (penuntut) bersama beberapa yang lain terus mandi," katanya.

Beliau berkata semasa hujan, air mulai naik perlahan-lahan sebelum tiba-tiba terdengar bunyi kuat air menghempas batu.

"Empat pelajar itu tidak sempat berbuat apa-apa kerana arus deras terus menghanyutkan mereka di celah-celah batu...arus menolak mereka mengikut aliran air yang menjunam ke bawah bukit," katanya.

Seorang penduduk kampung, Razali Abdullah, 32, berkata beliau yang berada berhampiran tempat kejadian tidak sempat menghulurkan bantuan kerana penuntut-penuntut itu hanyut dengan laju.

"Saya mendengar jeritan minta tolong dan sebaik berlari ke tebing, saya nampak tiga orang terkapai-kapai dan tengelam timbul di dalam air yang ketika itu mengalir laju," katanya.

Menurut Razali, penuntut berkenaan serta beberapa kumpulan lain yang berkelah ke situ pada kira-kira pukul 3 petang telah dinasihati oleh penduduk supaya balik kerana air terjun itu berbahaya pada musim hujan.

"Air yang mengalir dari bukit sering turun dengan banyak secara mendadak setiap kali selepas hujan lebat," katanya.

Kejadian semalam berlaku seminggu selepas tiga murid perempuan lemas di Sungai Kampar di sini. Dalam kejadian Isnin lepas, 19 murid lain terselamat apabila jambatan gantung di Sekolah Kebangsaan Kuala Dipang runtuh.

Anggota Exco Kerajaan Negeri Datuk Dr Mah Hang Soon yang melawat tempat kejadian berkata penuntut yang terselamat itu berusia 22 tahun dan hanya mengalami kecederaan ringan.

"Beliau adalah penuntut tahun kedua jurusan perakaunan dan berasal dari Kuala Lumpur," katanya.

Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambary Abdul Kadir turut melawat tempat kejadian tengah malam semalam. BERNAMA

Guru Bertugas Minggu Ini

Nama: Sharin Nizam
Umur: 30 tahun
Mula Bertugas: 2003
Pelajaran: Pendidikan Agama Islam