Friday, April 2, 2010

Indigo dan Kristal

In the New Age movement, Indigo children are children who are believed to represent a higher state of human evolution. The term itself is a reference to the belief that such children have an indigo-colored aura.[1] Beliefs concerning the exact nature of Indigo children vary, with some believing that they have paranormal abilities such as the ability to read minds, and others that they are distinguished from non-Indigo children merely by more conventional traits such as increased empathy and creativity.

Indigo di katakan telah ‘lahir’ pada awal 1990-an. Pada zaman millenium, indigo kini hampir berubah menjadi Kristal. Apa yang membezakan kedua-duanya?
Yang membezakan keduanya adalah, pangkat pada spritual. Indigo adalah warna aura pada diri yang terletak di antara dua mata. Manakala, kristal pula terletak di ubun-ubun atau dipanggil ‘crown chakra’. Sebenarnya hal ini tiada kaitan dengan pengunaa aura tapi penamaan warna2 aura ini menjelaskan kedudukan manusia-manusia ini. Indigo bersikap lebih pada keadilan dan pejuang sosial (hal ini dapat anda lihat kepada insan-insan yang mencipta nama dalam dunia keadilan dan pejuangan dunai yang lebih baik seperti mother of terrasa..mungkin?!)
Bagi Kristal pula, mereka total berbentuk spiritual dan kehidupan mereka di warnai dengan cahaya seakan menuju ‘kesempurnaan’. Jika di asuh dengan betul, besar kemungkinan insan kamil lah mereka.

Apakah ciri-ciri yang terdapat pada mereka?

-mereka selalu berasa kesunyian biarpun dia di kelilingi oleh ramai orang
-tidak suka duduk dalam ramai orang
-suka bersendirian
-berasakan diri ada misi di dunia
-berasakan lahir pada tahun/zaman yang silap
-berasakan ibubapa mereka bukanlah ‘ibubapa sebenar’ mereka
-selalu merasakan orang di belakang
-selalu melihat ‘flash light’ baik warna hitam, biru atau putih di sisi atau belakang mereka
-selalu kena buli
-tidak mahu membalas/memukul orang/haiwan biarpun perlu
-kebanyakkan mereka dapat merasai perasaan sekeliling mereka
-selalu mimpi di kejar baik oleh lembaga mahupun manusia tidak di kenali
-selalu bermimpi melakukan out of ordinary things seperti terbang
-selalu merasakan jatuh dari bangunan atau tempat tinggi ketidak hampir mahu lelap
-selalu merasakan mimpi mereka seakan benar-benar wujud
-kadang-kala bermimpi melihat jasad sendiri (astral projection)
-kadang-kala mendapat ability secara tidak sedar.
Memang benar, indigo mahupun kristal ini mempunyai ability yang hebat biarpun tidak sedar. janganlah tersilap dengan keramat pula kerana keramat adalah perkara yang terjadi oleh waliNYA yang tak dapat di pelajari dan di olah oleh orang lain. Ability ini adalah ability yang sudah sedia wujud pada manusia sejak dahulu tapi perlu di terokai. Bak kata orang, akal manusia hanya di terokai sebanyak 0.3% sahaja. Bayangkan akal di explore 1% dari 100%, apakah yang terjadi. Exploration ini tidak wujud dengan mekanism material sahaja, akan tetapi keadah spitritual harus juga di ambil kira. 

Dari semua di atas, jika di izinkan ALLAH untuk berlaku, lepas zaman kebangkitan nanti, akan lahir satu lagi evolusi manusia yakni di gelar RAINBOW atau PELANGI.

Ia adalah aura teratas di mana di capai lepas melepasi ‘crown aura’.
Jika anda semua fikirkan, kebanyakkan ciri-ciri watak masa depan bersifat ‘pejuang’ dan besar kemungkinan ada abilities yang di sebutkan. Hal ini belum lagi masuk dengan keramah yang harus di milik oleh wali-waliNYA. Kerana itulah, ada yang menyebut, perang zaman akhir sememangnya tak dpat di fikirkan oleh manusia kini atau sebelumnya. Jika Hadis kata, ’sesuatu yang tak pernah di lihat oleh kaummu’ (jika salah, maafkan saya), bermaksud sehebat-hebat nuklear atau bom anti-matter pun pernah di lihat dan di fikirkan oleh manusia. Jadi, pada tahap bagaimanakah hebatnya dugaan masa depan.

Patutlah tentera panji hitam tak pernah terkalah. Bagaimana? wallahuaklam

Apapun, inilah sedikit informasi. DI harap anda semua mendapat ilmu darinya dan renung-renungkanlah seandainya kita atau mereka di sekeliling kita sebahagian dari Indigo atau Kristal ini kerana mereka adalah jenis manusia masa hadapan. Seandainya ia adalah anak atau adik anda, didik lah mereka ke arah sepatutnya kerana, jika baik didikannya pahlawan masa depanlah mereka jadi, seandainya tidak, maka, jadilah mereka seperti golongan yang lainnya dan jika teruk, mereka berada di kumpulan sebaliknya. Meskipun begitu, ini hanyalah tanggapan saya sahaja. Apapun ini hanya pandangan dan tidka perlu di kisahkan sangat
sehebat manapun rancangan manusia, hebat lagi rancangan ALLAH dan jikalau rahsia masa depan di bongkar, tetap juga ia kembali menjadi rahsia, kerana…yang Haq saja yang dapat membongkarnya, yakni watak-watak itu sahaja.
wallahuaklam

 
 info: atasBawahblog

No comments:

Post a Comment